maandag 8 november 2010

Enquete met drempels

Na overleg met De Gemeente - ons eerste wapenfeit - is overeengekomen dat een enquête over deze drempels voor de Gemeente aanleiding kan zijn om de situatie te wijzigen. Daarom deze  raadpleging over de drempels is de Schoorveken.  Wat is uw mening en welke oplossing ziet u? Geef uw stem en maak dit kenbaar in de poll rechts van deze blog.

Als u voor optie 3 kiest is het zeer gewenst als u aangeeft wat ze dan als alternatief willen. Dit kan in reactie op dit bericht. Vergeet u dan niet bij uw reactie/toelichting even uw huisnummer te vermelden.

Van die bewoners waar we geen emailadres hebben, ontvangen de enquete een dezer dagen in de brievenbus. Graag reageren voor 20 november.

13 opmerkingen:

  1. nr.95: het gehele kruisingsvlak verhogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn idee zou zijn, deze drempels verwijderen en er andere voor terugplaatsen , b.v. vergelijkbaar als in de pastoor oomenstraat !

    Het kruisingsvlak verhogen lijkt mij ook `n goede optie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn idee is het zo laten zo lang er mensen zijn die als gekke door de schoorveken rijden.
    Al menig keer het net goed zien gaan met kleine kinderen.
    Zodra er een drempel genomen is is het sport om zo snel mogelijk door te rijden naar de volgende.
    Valt mij op dat het zelf vaak mensen zijn met zelf kleine kids.

    Dus wat mij betreft optie 4 zo laten [waarom staat dat er eigenlijk niet op er wordt meteen van uitgegaan dat iedereen tegen de drempels is!!!!]

    c.hermsen schoorveken 20

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn idee is dat r goed over nagedacht moet worden.
    we wonen in een woonerf en we willen geen race in de wijk neem ik aan.
    drempels verlagen heeft geen zin want dan kunnen ze er alleen nog maar harder over heen rijden en hoe moet t dan met de kids!
    miss een oplossing een wegversmalling!
    hier ook nog een idee om met de buurt over te hebben:
    wat zou je ervan vinden als er meer parkeerplaatsen zouden zijn?

    mvg,

    nr.136

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarom zouden ze weg moeten??
    Zo hoog zijn ze nou ook niet en de racemonsters moeten wel remmen.
    Helaas nemen ze daarna een dot gas en knallen verder.
    Volgens mij is dit een kinderrijke buurt en moeten we daar ook voor opkomen.
    Alles weghalen is geen optie.

    Mijn idee is..........zo laten!!

    Babs nummer 10

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weghalen hoeft voor mij ook niet, ik vind het prima men niet als een gek door de straat kan racen.
    Het is en blijft een woonerf waar kinderen normaal en veilig moeten kunnen spelen.
    Echter gezien de drie opties welke gegeven zijn ga ik voor optie drie, weghalen en er flinke / stevige bloembakken neer te zetten in combinatie met een lagere maar korte drempel over de volle breedte van de straat en op meerdere plaatsen, dit is ook zeer hinderlijk en bij te hoge snelheid schadelijk voor de auto's en scooters.
    de bakken en drempels dusdanig dat men gedwongen wordt langzaam te rijden

    Heico Dekker

    No: 47

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kunnen jullie een toelichting geven bij: profiel selecteren.....????
    Dank je......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Drempels kunnen helaas niet weg. Dat blijkt wel uit de reacties over het rijgedrag zoals ik lees in de andere reacties.
    De drempels vervangen lijkt me zinvol en wel door ze te vervangen door drempel zoals bijvoorbeeld in Riekevoort: Versmalling- verhoging langgerekt en gemarkeerd met duidelijk zichtbare palen.

    Koos voor anoniem, weet niet welk profiel te selecteren......
    Jos Bakx huisnr. 97....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb gekozen om de bestaande drempels te handhaven,en ze enigszins te verlagen.
    Dit omdat als men in bezit is van een laagliggend voertuig deze met zijn onderkant de drempel raakt.(als men met 2 wielen de drempel neemt)
    Dit is bij ons wel bekend maar bij mensen die op visite komen niet.
    Ik heb regelmatig opgevangen dat iemand die voor de eerste in de Schoorveken komt de drempel met 2 wielen neemt, wat de kans op schade laat toenemen.

    Groeten
    Peter Oerlemans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Babs van nummer 10 hoeft zeker al die vreselijke bulten niet te nemen om thuis te komen?
    Je moet er met twee wielen overheen anders raken de stenen de onderkant van je auto. Met twee wielen eroverheen wil zeggen dat als het glad is, regen of sneeuw, je auto eraf kan glijden!! Huppekee, de velgen tegen de stoeprand !! Dus weghalen die dingen en een verhoging over de gehele breedte en lengte van een kruispuntje!! Vooral geen balken neer leggen zoals we al hadden voor de bulten ! Ik ben benieuwd wat er komen gaat?!?!? Succes met dit goede initiatief !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij zien het liefst de huidige drempels weg en daarvoor in de plaats diepe drempels (geen kort bultje) over de hele breedte van de staat met ernaast bijv. bloembakken.
    Michael en babette nr 59

    BeantwoordenVerwijderen
  12. diepe drempels?? klinkt als geul?
    denken jullie wel aan de banden van de auto's!!
    moeten we anders weer ieder jaar laten uitbalanceren..... gedoe!!!
    ik vind meer parkeerplaatsen een volgende item om aan te gaan werken!!!
    Succes met al jullie ondernemingen..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het maakt ons niet zoveel uit wat er komt zolang het de snelheid er maar uit haalt. een aantal van de drempels die er nu liggen zijn wel te hoog. het moet wel mogelijk zijn om er stapvoets fatsoenlijk over heen te rijden. wij zijn serieus bij het proefrijden in onze evt.nieuwe auto over de hobbels gaan rijden om te kijken of hij er wel over heen kan........dat gaat toch een beetje ver.

    groetjes M&M

    BeantwoordenVerwijderen